Posted on

Moda na pewne gry edukacyjne, czyli nawet na te stworzone kilkadziesiąt lat temu nie przemija, bo ich zasady stworzono w ten zgrabny sposób i co równie istotne doczekały się one tych wersji na komputer, które także dają frajdę. Może i niektóre z nich z biegiem lat nieznacznie się modyfikuje, ale podstawowe zasady takiej gry edukacyjnej pozostają rzecz jasna bez większych zmian. Wiele znaczy też i to, że są one rozrywką dla pokoleń, czyli w coś takiego grają i najmłodsi i znacznie starsi ludzie i każdy w takich grach odnajduje ten element dający radość. Tego typu gry tworzy się też w czasach obecnych, czyli są to nowe gry karciane i nowe gry planszowe, które może początkowo nie są zbyt popularne, ale po jakimś czasie zyskują swoich stałych zwolenników, a twórcy tych gier mają zapewne ten stały przychód, a po jakimś czasie mogą też wypuścić na rynek elektroniczną wersję danej gry.

Czy warto modyfikować popularne gry planszowe?

Popularne gry planszowe zaliczane też do gier edukacyjnych można modyfikować, czyli dodawać im jakieś nowe zasady lub zadania. Czasami te modyfikacje się przyjmują, a innym razem nie. Ważne jest to, by te popularne opcje pozostały niezmiennymi i by te nowe, które już się przyjmują miały zapewnione miejsce w kolejnej generacji danej gry. Tak rzecz jasna musi być, bo konkretna gra musi się sprzedawać, ale tu nie tylko o to chodzi. Najważniejsze jest to by modyfikacja nie zniszczyła konkretnej gry, choć dodanie ciekawej opcji, choćby tej powiązanej z rzeczywistym wykonywaniem zawiłych zadań może być bardzo ciekawym i dlatego dana grę można spotykać w kilku ewolucjach. Może i jest to nieco dziwne, ale nie za każdym razem tworzenie jakiejś kompletnie nowej pozycji się opłaca, bo nowinka to cała seria nowych zasad i trzeba takową w jakiś sposób wypromować. Wiele znaczy też i to, że modyfikacje w grach to nie pomysł przypadkowej osoby, tylko jest to efekt tej burzy mózgów powiązanej z wieloma ekspertami od tworzenia gier.

Ciekawe nowości.

Te najciekawsze z nowości jeśli chodzi o gry edukacyjne (dostępne na Eduksięgarnia), tworzą psychologowie, czasami logopedzi, oraz graficy komputerowi i artyści od ilustracji. Oni dość często ze sobą debatują i co najistotniejsze wpadają na pomysły, które warto w ten smaczny sposób wykorzystać w grze, która dopiero jest tworzoną. Psycholog, który pracuje przy sześciolatkach i ośmiolatkach, jest bardzo ważną częścią tego typu zespołu, bo on potrafi ocenić walory edukacyjne konkretnej koncepcji i co równie istotne uczyni to bardzo szybko. Często też może zasugerować istotne zmiany ekspertowi od tworzenia grafiki i zmiany te zazwyczaj mają sens, bo gry edukacyjne powinny być tworzonymi tak, by dziecko nabierało tej chęci do rozwiązywania zagadek logicznych, a z takich składa się gra, która jest i tą atrakcyjną wizualnie i w sensie zadań, które narzucają jej sztywne zasady. Właśnie nad tym by pozostały one i smacznymi i dającymi frajdę czuwa psycholog pracujący z dziećmi.

Koszt stworzenia gry.

Opracowanie atrakcyjnej gry planszowej nie jest trudne, bo potrzeba do tego psychologów, logopedów i grafików. Tacy ludzie zazwyczaj po kilku miesiącach wytwarzają ten gotowy produkt przez dość wielu nazywany grą edukacyjną. Czasami taka gra staje się wybitnie popularną i to w wielu grupach wiekowych, czyli w taką grę planszową zaczyna grać wiele osób i o to właśnie chodzi twórcom takich gier. Trudno dokładnie stwierdzić jaka koncepcja może się stać wybitnie popularną, choć istnieją pewne sprawdzone patenty. Powielanie ich to nie zawsze sprawdzone rozwiązanie, ale czasami pewna ilość zmian da nowy i bardzo dobry produkt.